fredag 15 juli 2011

Den andra Agnes.


Hej allihop!
Agnes heter jag, fyller 19 dagen efter att lägret tagit slut och bor i Falkenberg. Jag har alltså inte särskilt långt hem från Katrineberg.
Det här blir mitt första skrivarläger. Jag har tänkt på att anmäla mig de två senaste åren, men det har liksom inte blivit av. Nu fick jag faktiskt den här upplevelsen i studentpresent, och det är jag verkligen glad för. Lite nervöst är det allt, men mest härligt!
Jag har skrivit sen jag var liten. Det känns som att jag är född med en penna i ena handen och en bok i den andra. Skrivandet ger mig en trygghet som jag inte skulle ge upp för något annat. Jag skriver mest korta texter om hur allt känns, lite dikter och ibland någon novell. Jag har skrivit en slags textsamling också, men den har ingen fått läsa än. Kärlek är för det mesta alltid kärnan i mitt skrivande, för det är nästan det enda jag vet något om.
Annars så jobbar jag för fullt på ett känt varuhus, eftersom jag som sagt tog studenten i år. Jag träffar mina vänner så ofta jag kan och försöker att bara njuta av att vara vid liv en dag till.
Jag tycker om Håkan Hellström, skrivmaskiner, kärlek, Halmstad, vinylskivor, månen, frihet och leenden.
Jag ser verkligen fram emot att träffa er allihop och lära känna nya människor som också tycker om att skriva. Det ska bli himlans fint att kanske få höra vad ni skriver för nånting. Hoppas ni mår bra och att vi får vackert väder lagom till lägret!

2 kommentarer:

  1. Hej Agnes!
    Vilken Agnes är du? J eller S? :)

    Gula lådan alltså? Den känner jag väl till :) Kommer från skogarna utanför metropolen U ;)

    SvaraRadera