måndag 25 juli 2011

Hej, Ellie heter jag











Jag har varit på skrivkramp förut så ni känner säkert igen mig, några av er.
Mina största intressen är vara med kompisar, mode, skriva och att spela teater.
I höst börjar jag på estetlinjen med inriktning teater på Aranäsgymnasiet. Det ligger inte alls långt härifrån. Jag älskar att bo i Kungsbacka! :)
Jag har fått höra att jag har lite av ett shoppingberoende, men det är väl förståerligt när man bor så nära kungsmässan som jag gör? ^^
När jag blir väldigt uttråkad eller frustrerad på något brukar jag antingen rensa ut garderoben och skänka grejerna till välgörenhet eller boka tid hos frisören för att klippa håret kortare. I våras klippte jag en page och ångrade mig jättemycket!
Har ni fortfarande svårt att komma ihåg mig? Okej. Jag är den där tjejen med Stephen Kings "att skriva - en hantverkares memoarer" ständigt under armen... Fast numera är jag blond, inte rödhårig. Kommer inte ihåg min naturliga hårfärg längre. (a)
För övrigt är jag ateist och har ett starkt intresse för andra världskriget.
Jag kan inte gå förbi en film om andra världskriget i videobutiken utan att stanna till. Det började med att jag gjorde research inför våran klassresa i nian (vi besökte aushwitz och birkenau) men den resan fick mig att brinna än mer för ämnet så jag vet ganska mycket om det och om förintelsen.
Ses om en dryg vecka! <3

2 kommentarer:

  1. Hej Ellie!
    Bytt hårfärg alltså? Tänk om jag inte känner igen dig då?? :( Du kan väl vinka lite extra när vi ses så att jag ser att det är du? :)

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att få träffa dig igen Ellie~! :'D

    SvaraRadera