lördag 2 juli 2011

Lägervärd 2




Hej!

Det är jag som är den andra lägervärden som tillsammans med Anna ska göra er vistelse på Katrineberg så bra som möjligt!


Petra heter jag och har bara varit på ett enda läger i mitt liv och jag är gammal, jag lovar:) När jag var 11 år var jag på orienteringsläger i Trollhättan och det gick inte bra för mig, jag sprang vilse och fick därefter ha en ledare med mig i skogen, han tyckte att jag var helt hopplös. Att jag sysslade med något som jag var sååå dålig på är helt och hållet min pappas fel, och det får han höra än idag ;)


Jag skriver bara för mig själv och väldigt sällan men jag tycker det är roligt. Dagbok och korta svammeldikter är min arena. Läser gör jag inte speciellt ofta heller, har alltid en bok på gång men det kan ta ett halvår innan jag läst ut den...Det kan bero på att mycket av min energi går åt till tvillingarna BUS och lillkillen Aston, mitt jobb som bibliotekarie i Laholm, ett stort fallfärdigt hus och en igenväxt trädgård som kräver mycket energi. När kvällen kommer somnar jag oftast med boken i handen för jag är så infernaliskt trött. Därför ser jag extra mycket framemot att träffa alla er och komma ifrån mitt eget hektiska liv i 5 dagar och kanske få möjlighet att läsa ut en hel bok:-)


Jag gillar att springa i skogen då och då, cykla utan mål och laga nya, lite avancerade recept, som jag och mina vänner njuter av, men familjen inte uppskattar så mycket. Dem vill hellre äta något vanligt, tråkigt utan roliga kryddor :)


Ha det så fantastiskt tills vi ses i augusti och snälla försök att få tid all läsa något eller allt av Ardelius, han skriver så fantastiskt bra tycker jag!

1 kommentar:

  1. Du är minsann inte den enda som springer vilse på orienteringar så du behöver inte känna dig ensam om det!

    SvaraRadera