måndag 25 juli 2011

Hello.

Hej! Mitt namn är Tora, jag fyller femton i oktober. Jag är 163,5 cm lång (lägg märke till decimalen, den gör att det avrundas till 164 cm och då är jag helt plötsligt ganska lång :D)
Jag har inte skrivit min presentation tidigare eftersom jag har varit i min älsklingsstad Stockholm de senaste tre veckorna och där hade jag tyvärr ingen dator. Innan dess var jag en vecka i Höör i Skåne på ett humanistiskt konfaläger (ja, man kan konfirmera sig utan gud om man vill :D)
Jag är en sån som egentligen bara brukar göra tre saker under sommarlovet; sola, bada och sova. Det blir lite tråkigt efter (snart) 15 år så därför anmälde jag mig till först konfalägret sedan till Skrivkramp!
Så detta är alltså mitt första Skrivkrampsläger och jag är jättetaggad!
Det vi alla har gemensamt på detta lägret, läsningen, upptäckte jag när jag gick i trean. Jag var alltså 9/10 år och bokserien hette Landet Innanför och är skriven av Maud Mangold. Efter den så började jag lite försynt glänta på Harry Potter och de vises sten. Sen dess har böckerna haft mig i sitt våld.
Att skriva är nåt som jag nästan alltid har varit intresserad av. Att komponera ord, hitta synonymer och skriva kryptiska meningar är något som jag nu älskar. Vare sig jag skriver en SO-uppgift, engelska uppstats, berättelse, dikt eller novell.
Nu måste jag avsluta den här presentation innan den blir alldeles för lång. Det var lite om mig i alla fall (fråga bara om det är något mer ni vill veta som jag glömt att berätta) , jag ser fram emot att träffa er alla!

4 kommentarer:

  1. Hej Tora!
    Låter jätteintressant med humanistiskt konfaläger! Vad gör man då?
    Vi ses snart!

    SvaraRadera
  2. Hejhej!
    Jo jag kan berätta lite kort om det men fråga mig hellre när vi träffas för det finns så mycket att berätta! :D
    På en humanistisk konfa så kan man bland annat diskutera i grupp om ämnen som etik och moral, meningen med livet,mänskliga rättigheter, livvsyn och man lär sig att uttrycka sin egen åsikt om sakerna. Vi gjorde även massa övningar som jag kan berätta om om du frågor nån gång. Jag är verkligen glad att jag vågade åka dit för jag har växt otroligt mycket som person sen dess.
    På måndag smäller det! :D

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag läste också Landet innanför, älskade den serien!
    // Linnéa

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Jag blev verkligen störtfötjust i den seien när jag läste den. När jag tänker tillbaka så var det faktiskt den som startade mitt läsintresse. Det roliga är att den som tipsade mig om boken (Glaspärleresan heter väl den första?) inte alls läser mycket själv.
    Vi ses imorgon! :D

    SvaraRadera